kroppsideal osv.

statistiken bara fortsätter höjas, det här är nästan läskigt.. haha men ändå äre kul som sagt!
iaf så såg jag och mamma bara på ett avsnitt för hon va så seg på att komma upp, vi såg typ nyss klart det och nu tänker jag gå och lägga mig eftersom jag jobbar imorgon med.
men först tänkte jag ba dela med mig om mina tankar lite.
det är ju väldigt mycket prat om kroppsideal och hur man ska se ut osv. och jag tycker att allt det där är så fånigt. liksom när jag läst olika bloggar och så, då äre alltid olika kroppsideal typ, vissa säger att man ska va kort och ha snygga kurvor, medan andra säger att man ska va pinnsmal och lång, jag förstår inte? kroppsideal kan ju inte finnas om alla strävar efter olika kroppar. jag tror att det egentligen inte spelar någon roll hur man ser ut, vi tjejer hittar alltid nåt att klaga på över våra kroppar. till exempel jag har alltid vare onöjd med min kropp, att jag är lång, för smal, långa ben, tunt hår osv. jag har alltid vare en sån som klagar på allt med mig själv, men nu på slutet har jag kommit på mig själv med att ena sekunden tycka att jag är för smal och andra sekunden tycka att jag är tjock. och egentligen så vill inte jag ha särskilt tjockt hår, jag trivs ganska bra med mitt tunna. så nu på slutet har jag försökt att hitta nåt varje dag som jag är nöjd över (vet att det va nån bloggare som tipsade om det, men minns inte vem) och nu så klagar jag inte så mke längre. visst jag tycker inte att jag har perfekt kropp och jag tycker inte att jag är särskilt vacker, men jag har lärt mig att inte hata mitt utseende, jag trivs faktiskt rätt bra i den jag är, och jag måste säga att mina vänner har hjälpt mig att inse det, så dom ska ha ett stort tack till att mitt självförtroende äntligen har höjts lite, så tack! 
och till er alla som inte lärt er att gilla er själva än, försök och kämpa för det! en dag kommer ni förstå vad jag menar, och ni kommer älska känslan av att inte hata er själva! 
så lycka till allihopa! :)



Kommentarer
Postat av: men rebecka norberg du vet

skitbra sagt!

helt rätt de du gör/tänker, ska försöka med de också!

2011-07-20 @ 23:43:32
Postat av: matilda

Du är smart! Eller kanske var det den där bloggarn.. Aja du är fortfarande söt iaf;)<3

2011-07-21 @ 10:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback