Nu äre såhär..!

Ja hej jag heter Evelina jag är Malins extremt uppfostreda vän! Jag jobbar på bibliotek gratis på fritiden och är kristdemokrat! Jag lyssnar inte på sådan där förfärlig musik som Malin utan jag föredrar klassisk musik spelat på piano eller fiol! Det kallar jag Musik!!
Okej jag spåra...
Jag jobbar INTE på bibliotek, hellst inte gratis...
jag är INTE kristdemokrat, hatar politik..
jag lyssnar INTE på klassisk musik, FYFAN FÖR DET SÄG JAG BARA!!

Jag börjag om...

Hej hopp alla glada bloggläsare! Jag har tagit mig friheten att gästblogga här på min älskade vän Malins blogg!
Nu äre slut på smörandet, det är ju jag som ska stå i centrum i det här inlägget!!
Malin har ju nämnt mig tidigare i boggen när hon var på dunder fika at my place förre veckan men bara för att jag kan ska ni få en bild på mig!!
Är ju inte sista gången jag bloggar är ska ni veta!!
 


Jag sitter nu hemma i min skinnfåtölj och lyssnar på Guns 'n' Roses och läser deras bok!!
Inte helt fel såhär 24 December.
Till skillnad från Malin så lyssnar jag på bra musik.
Men nu äre så att jag tänkte ta upp en viktig fråga jag funderat ver ett tag nu sådär..
Antar att nu alla lekt "jag törs inte för räven"...?
Aja kan ju snabb förklara skiten.

Hönan: Kom nu mina små kycklingar.
Kycklingar: Vi törs inte för räven!
Hönan: men kom ändå!!

Är det bara jag som ser det ologiska i det hela? För det första ber hönan kycklingarna spinga ut även fast det finns en räv där.. Det är ju samma sak som att be dom lägga sig i kött disken på ICA på en gång -.-
Sen säger ju kycklingarna att dom inte vågar, men mamma höna ber dom komma ändå sen varar idioterna till kycklingar "okej..." Man ba WTF?!?!?! Lätt övertalade kycklingar kanske.
Det finns en räv som inte vill annat än att äta upp dom men dom är så lätt övertalade att dom kommer efter ETT försök...
Jag ser inte det logiska i denna lek.......
Antingen är kycklingar dum i huvudet eller är det jag som inte förstår grejen med det hela.
Jag tycker att vi i Sverige inte borde låta våra barn leka denna lek! DEt uppmuntrar till att göra onödigt farliga saker och kan orsaka barnen problem senare i livet!

Det är samma sak med "vem är rädd för svarte man" Jag har funderat över om han som kom på den leken var rasist..?
Liksom "SVARTE MAN" säger det inte er något. Ännu en gång tycker jag inte vi ska låta våra bran leka denna lek. Det uppmuntrar barnen att bli rasister senare i livet.. Hela leken skriker ju att svarta människor är farliga men det kan jag upplysa er om att det är dom INTE!!

Nu har ni fått ta del av några av mina funderingar över barnlekar.

För julkänslans skull får ni en söt bild på min kattjävel när han försöker sno mina julklappar, MINA julklappar..

Jag tog han ju på bar gärning iaf......

OVER AND OUT :) EVELINA



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback